Claudia Verbree | Juffrouw Rood

Contentstrategie stap voor stap

Een goede contentstrategie geeft houvast aan je communicatie. En dan bedoel ik geen ellenlang document, maar lekker praktisch en toepasbaar. Hoe? Ik neem je mee stap voor stap.

Werk je in een team of met samenwerkingspartners? Stel een redactie samen. Wie is verantwoordelijk voor contentcreatie? Wie doet de eindredactie en haalt de laatste foutjes eruit? Wie regelt de planning en plaatsing op de diverse kanalen? En heb je een netwerk die zorgt voor de promotie?

Evalueer! Een belangrijke stap die vaak wordt overgeslagen. Meten en bijstellen. Doe dit het liefst per kwartaal. Bekijk het aantal aanmeldingen, views, clicks, comments, shares en je totale bereik.

Mijn gouden tip is om een reële planning te maken. Ik weet van mezelf dat ik begin van het jaar ontzettend enthousiast ben en dat het in de loop van de tijd naar de achtergrond verdwijnt. Dat hoor ik bij meer ondernemers en dat is zonde! Kijk dus naar wat wel lukt en bouw dat langzaam uit. Is dat bijvoorbeeld één blog per maand op LinkedIn? Helemaal prima. Zodra je dit langere tijd vol kunt houden, doe je er een schepje bovenop.

Wil je een voorbeeld van een contentstrategie ontvangen? Dat kan! Mail voor meer informatie info@juffrouwrood.nl.

Heb je behoefte om te sparren over je contentstrategie? Ik denk graag met je mee.

Liefs, Claudia

Vorige blog
Een gezonde samenwerking
Volgende blog
Hoe laat je formats voor je werken?
Menu